DOTA 2

Málokoho z nás k hraní her přitáhla vlastní iniciativa. Znáte to, přišel kamarád a řekl:”Hele, koukej . .” Ani já jsem nebyl výjimkou. Mám dva starší bratrance (jeden o rok a jeho bratr o dva), kteří mě dotáhli k mnoha hrám. Přes Age of Empires, první ročníky FIFY nebo NHL, až po Warcraft 3. Pohltila mne kampaň ve Frozen Throne, kterou jsem si hned zamiloval. Byl jsem tehdy taková lamka, že jsem ji ani jednou nedohrál. Paradoxně jsem ji poprvé dohrál asi před rokem.
Jeden z kluků pak objevil customky, konkrétněji Dotu a X-hero Challenge. Mám z principu rád kooperativní offline hry, a tak mi zezačátku X-hero přirostlo k srdci a hrával jsem ho pořád, i když mne kluci tahali na Dotu. Za nějaký čas přišla éra Gareny. Tam už jsem Dotě propadl i já. Hrávali jsme ji pořád dokola. Jak ale často přicházely nové updaty a já byl i tak casual player, nemohl jsem si za boha zapamatovat všechny itemy. Tiskl jsem si seznamy a jednotlivé položky předmětů na papír, abych nemusel ve hře tápat. Pro ty z vás, kteří nepamatují starou Dotu, tak v obchodě nebyl podrobný rozpis komponentů jako dnes, a já v tom plaval.
Tehdy jsem ji nebral jako hru s kompetitivním potenciálem, a tak jsem její hraní strašně lamil a klukům to neúmyslně kazil. Jelikož mi Dota nešla, poohlédl jsem se jinde a na několik let propadl hře World of Warcraft, kde jsem od vanilly až po první datadisk vystřídal tehdy snad všechny možné free servery u nás.
S příchodem Doty 2 do beta verze mi – opět – jeden z kluků poslal klíč a můj WoW “život” se začal prolínat s tím dotařským. Nyní mé srdce patří jen Dotě. Jsem ale stále běžný hráč, který si večer po práci zahraje dvě, tři hry s kamarády a jde spát.

AR Studio

Na AR Studio jsem narazil úplnou náhodou na Youtube, kde jsem tehdy sjížděl všechna možná videa o všech hrdinech a různých stylech hraní Doty 2, abych se zlepšil. Vyskočilo na mne video, kde duo českých kluků komentovalo zápas z ESL. Zaujalo mne to, a tak jsem si dohledal, že mají svou stránku na Facebooku a že vlastně vysílají na Twitchi. Neváhal jsem a naladil si jejich vysílání. Myslím, že jsem přišel asi na jejich druhý, možná třetí stream. Co si budeme povídat, kvalita byla hrozná. Bylo mi líto, že někdo se tady snaží vytvářet fajn věc, která u nás není, ale přesto chybí k dokonalosti mnoho. Když Dan na streamu říkal, ať neváháme se zpětnou vazbou, tak jsem neváhal ani já. Nejdříve jsem spamoval chat, posléze jsem Danovi psal na Facebook AR Studia, co si myslím, že by pomohlo, nebo že by měli kluci naopak vymýtit. Cítil jsem potřebu pomoci něčemu, co se mi líbí, k lepším výsledkům. Viděl jsem, že mé připomínky nepřišly vniveč, když je Dan praktikoval na streamu. Výsledky sklízely úspěch i v chatu, což mne potěšilo.
Po první AR komunitní akci jsem opět cítil potřebu nějakým způsobem divákům předat vše, co se tam dělo, a sepsal jsem menší report. Pokud bych já sám nemohl dorazit, bylo by mi to líto, tak jsem se dal do psaní. Danovi se článek líbil, a vydal ho na webu. I mezi lidmi sklidil úspěch. Pokračoval jsem ve svém snažení, a po nějakém čase jsem reagoval na Danovu výzvu, když kluci hledali někoho, kdo by zapisoval významné momenty ze streamů, aby je posléze Nef mohl přidávat do Highlight videí.
Neúspěšně. Dan mi ale řekl, že jsem byl dobrým kandidátem, a že při další příležitosti dá prostor již “známým tvářím”. Po nějakém čase, po několika mých nápadech, mě Dan přidal do hromadného chatu na Facebooku, kde se takové nápady probíraly v úzkém kruhu lidí, kteří se o AR Studio starají. Za několik týdnů Dan přišel s nabídkou, jestli by někdo z účastníků konverzace nechtěl psát na web. Píši rád již od základní školy, tak jsem nabídku přijal. Obecně mi jsou čeština s pravopisem i gramatikou velmi blízké, což jsem kdysi uplatnil jako korektor pro u nás největší web produkující české a slovenské titulky.
Nyní vás, čtenáře našeho webu, zásobuji články z Dota 2 prostředí, a články v rubrice, kterou jsem vymyslel – Splitovka.